Lažni »serviserji« zopet na pohodu
12. 10. 2015
Občani Ljubljane in njene okolice so nas opozorili, da so se pri njih oglasili serviserji, ki se predstavljajo kot »plin-mojstri«, in jim skušali dopovedati, da je v njihovem objektu prisotno uhajanje plina. Prisotnost uhajanja plina so jim skušali dokazati z napravo, ki naj bi v tem primeru povzročala piskanje. Za takojšnjo odpravo uhajanja plina naj bi jim zaračunali 90 evrov, namesto denarja pa so bili pripravljeni vzeti tudi izdelke iz zlata. V Energetiki Ljubljana pozivamo občane, da ste pri vseh obiskih »serviserjev« izjemno previdni, da ne boste po nepotrebnem oškodovani.
Za detekcijo uhajanja plina je nujno potrebna strokovnost izvajalca in ustrezna naprava
Energetika Ljubljana s »terenskimi serviserji« ali »plin-mojstri«, ki se sklicujejo, da prihajajo iz »Plinarne Ljubljana« ipd., nima sklenjenih pogodb za ugotavljanje in preprečevanje uhajanja plina ali drugih podobnih storitev odpravljanja okvar v povezavi s plinskimi napeljavami in plinskimi trošili. Vsa intervencijska dela v primerih uhajanja zemeljskega plina za uporabnike Energetike Ljubljana izvaja pristojna služba Energetike Ljubljana, po predhodni najavi oz. dogovoru z uporabnikom.
Uhajanje plina se v prvi fazi ugotavlja z detektorji plina, ki morajo biti skladni z veljavnimi predpisi (CE znak, DVGW predpisi) in morajo biti na letnem nivoju ustrezno servisirani in kalibrirani. S temi napravami se dejansko lahko ugotovi mesto uhajanja plina oz. prisotnost plina v prostoru (tako se vedno preveri merilno mesti, na primer pri redni menjavi plinomera). Za končno odločitev ali notranja plinska napeljava lahko obratuje ali ne pa te naprave niso dovolj. Treba je namreč opraviti tudi kontrolo tesnosti plinske napeljave (npr. dvižnih vodov kot skupni del napeljave in tudi samih potrošnih vodov po stanovanjih) in glede na ugotovljeno uhajanje plina (v litrih/uro) skladno z zahtevami DVGW predpisov strokovno odločiti ali je plinska napeljava sposobna za obratovanje ali ne. To se ugotavlja z napravami, ki so ravno tako skladne z veljavnimi predpisi (CE znak, DVGW predpisi) in služijo za izvajanje preizkusov tesnosti (prvi priklopi, ponovno spuščanje plina) in ugotavljanje puščajočih količin (napeljave v uporabi). Tudi za te naprave je obvezno servisiranje in kalibracija na letnem nivoju.
Iz tega razloga je eden ključnih pomislekov pri ponudnikih tovrstnih storitev predvsem njihova strokovna usposobljenost in ustreznost naprave, ki jih pri svojem delu uporabljajo, ter ravno tako ustreznost servisiranja kot kalibracija naprave.
Lažni serviserji tudi za redne preglede notranjih plinskih napeljav
Občane hkrati ponovno opozarjamo tudi na »lažne serviserje« oz. »prodajalce« rednih pregledov notranje plinske napeljave. Namreč, redni pregledi notranjih plinskih napeljav (razen plinskih trošil) za posamezne odjemalce zemeljskega plina niso zakonsko predpisani, zato se izvajajo le na željo odjemalca. V kolikor se pri vas pojavi oseba, ki želi opraviti pregled plinske napeljave (četudi brezplačno), zahtevajte identifikacijski dokument oz. službeno izkaznico, ki dokazuje, da je pooblaščeni serviser za plinsko napeljavo. Svetujemo, da zahtevate tudi dokument, iz katerega bo razvidno, za kakšno storitev gre in kdo jo je naročil. Ker zakonsko ni predpisana, v takem primeru tudi ni upravičeno, da vam pod takšno pretvezo opravijo storitve, ki vam jih na koncu še zaračunajo.
Strokovno osebje Energetike Ljubljana se za obisk na vašem domu predhodno najavi oz. o pregledu dogovori na podlagi vašega klica. V primeru suma na uhajanje plina lahko pokličete našo intervencijsko službo, in sicer na telefon 01 5889 446.
Pojava in dejanj lažnih serviserjev ne moremo preprečiti, lahko pa jim s previdnostjo in preverjanjem, kot je na primer zahteva, da se osebe izkažejo z ustreznimi identifikacijskimi dokumenti, preprečimo nepooblaščen vstop v domove in nepošten zaslužek.
Pri nas lahko naročite tudi pregled sposobnosti plinske napeljave za obratovanje, pokličite 080 2882 ali pišite na info@energetika.si.
Lep pozdrav,
Energetika Ljubljana